Posts

Showing posts from 2011

all about math

assalamualaikum... I love to share with you about what i am involve in recently...


"Mathematics is the study of quantity, structure, space and change. Mathematicians seek out patterns and formulate new conjectures. Conjectures are either proven by a formal mathematical proof or falsified by some counter-example."

Wikipedia on the definition of mathematics

  and 


"Mathematics: is it the fabric of MEST? 
This is my voyage 
My continuous mission 
To uncover hidden structures 
To create new theorems and proofs 
To boldly go where no man has gone before

- Raumpatrouille "

also

my lecturer said," us as a mathematician, we hidden behind the famous engineerus as a mathematician, we hidden behind the famous engineer. come up with a brilliant idea and a greatest formula to  to help them got the name".- mdm fuziyah 
but what we got? it is a satisfaction that cannot shown by a top result in exam...- prof green..:-)

salam aidiladha

salam aidiladha...

cendawan tumbuh selepas hujan

Image
Dengan nama Allah Tuhan pencipta alam..sesungguhnya kecantikan ini
adalah
kecantikanmu..subahanallah...
.
Assalamualaikum.. rasanya sudah lama sy tak bergongsi apa yang saya lihat di sini.. ini ada sedikit bingkisan saya nak kongsi bersama...  gambar ni diambil pada julai  lalu..sekadar mengisi masa terluang semasa cuti sem lepas..kawasan ni penuh dengan bermacam-macam jenis cendawan..bayangkan masuk kawasan ni rasa macam masuk ke dunia lain..macam-macam jenis.. saya pun tak pasti nama-namanya.. boleh makan ke tak kan? dunia cendawan...buat saya rasa sangat  teruja.. lalu nak ubat keterujaan saya ini, saya terus google..so saya pun taip cendawan...x banyak yang saya dapat yang ada cuma iklan tentang perusahaan cendawan je..kalau yang pengetahuan x de pun..."adakah masyarat kita  tak suka pada pengetahuan"..hmm..jadi bagi memenuhi keterujaan saya untuk mengetahui lebih lanjut pasal cendawan. saya pun google "mushroom" . wah!!! rupa-rupanya cendawan ni ada 14000 specie…
Image
Image
ha.. maaf ye mesti sebelum ni korang tertanya gambar-gambar ni saya ambik kat mana? tag dari web ke? gambar ape eh?  sebenarnya ni adalah hasil gambar -gambar yang saya ambik sebelum- sebelum ni secara sengaja dan x sengaja.. pada awal tahun ni saya tergerak nak buka folder gambar2 lama kat laptop.. hmm sya ni ska ambk gambar ke? baru saya perasan  lawa gak gambar2 ni.. so sya masukkan ke dalam blog ni,.. sama-sama kita nikmati keindahan ciptaan tuhan... isyaALLAH.... 
gambar-gambar ni saya ambik sekitar depan rumah je..belum mampu nak merantau jauh2..ada nampak macam guna dsl x? hahaha .. belum ada rezeki nak beli lagi...jom saya tunjuk gambar yg saya ambik

tenangnya melihat titisan  embun pagi di daun keladi..gambar ni mengejutkan saya. subahanaAllah.. setelah ditenung2..dalam biasan titisan embun ada biasan dari latar rumah kat belakang 2? nampak x? hehehe setelah ditenung lagi baru saya sedar kedudukan biasan 2 terbalik dari kedudukan asal..cantik kan tapi gambar ni bukan saya ambik tp…